MotoExpert

TELEFON: 0774-076-423

✉️   Contacteaza-ne pe mail

Cum ma pregatesc de plecarea in tura?

Poate unii doresc sa fie doar fani ai curselor moto, altii insa poate isi doresc sa piloteze o motocicleta. Sa fii pilot, sa conduci o motocicleta si nu este chiar atat de complicat decat pare. In primul rand pilotajul motocicletelor este mai putin costisitor decat automobilismul, insa este necesar mult mai mult antrenament si si este nevoie de abilitati de pilotaj mult mai bune.

Cine nu iubeste sa iasa cu motocicleta la plimbare? In Romania zilelor noastre insa sa fii motociclist nu este tocmai usor, dar nu este nici imposibil.

Daca vreodata te-ai uitat lung dupa o motocicleta, dupa sunetul ei cand a trecut ca o vijelie pe langa tine luand cu ea privirile fetelor ce te insoteau, privesti total gresit motociclistul. In timp, vei realiza ca potentialul pe care il are o motocicleta este cu totul altul si este mult mai mult decat atat.

In ceea ce priveste achizitionarea unei motociclete, nimeni nu iti poate da un sfat bun pentru ca nimeni nu are de unde sa stie ce anume ti s-ar potrivi cel mai bine. Poate ca la inceput fiind, deja ai o parere despre ce motocicleta ai dori. In urma statisticilor insa, cei mai multi motociclisti schimba schimba categoria dupa ce descopera dezavantajele si avantajele motocicletei pe care o conduc la inceput.

Oricum, atunci cand alegi motocicleta trebuie sa stii ce fel de trasee vei face cu ea. O motocicleta mica s-ar putea sa nu poata sustine viteze mari in cazul in care vrei sa o folosesti pe autostrada, putand deveni in asemenea cazuri instabila. O motocicleta prea mare, poate fi mai greu de controlat insa. Motocicleta insa sigur trebuie sa aiba marimea potrivita tie. Motocicleta este masura ta daca atingi pamantul cu un picior atunci cand esti calare pe ea, iar motocicleta se afla in pozitia verticala. Motocicleta de o marime potrivita este usor de parca, impins si ridicat pe cric. De asemenea ar trebui sa-ti fie foarte usor sa pot ajunge la comenzi, sa o poti impinge impinge si ridica de jos atunci cand este culcata tinand-o de ghidon.

Un motociclist trebuie sa isi cunoasca atat de bine motocicleta incat sa poata folosi comenzile si intrerupatoarele fara sa isi ia privirea de la directia de mers.

Inainte de fiecare plecare cu motocicleta, trebuie sa te asiguri ca este in stare buna din punct de vedere tehnic. Inainte de a pleca trebuiesc verificate toate comenzile. Asigura-te ca stii la perfectie modul in care se succed treptele de viteza. Franele, acceleratia si ambraeiajul trebuiesc manevrate, de asemenea de cateva ori pentru a va asigura de functionarea lor corecta. Pana te obisnuiesti cu tinuta de drum a motocicletei trebuie sa mergi cu ea cu foarte mare grija. Odata plecat, va trebui sa nu uiti sa incetinesti viteza la fiecare curba si sa iti lasi destula distanta pentru a putea frana. Un sofer de masina are o centura de siguranta care il protejeaza si o cutie de metal care atenueaza impacturile, pe cand tu, ca motociclist, nu ai, deci condu intodteauna cu atentie si grija. Nu conduce in cazul in care ai consumat bauturi alcolice, nu conduce cand esti obosit, evita sa fii deshidratat.

Echipamentul in codnusul pe doua roti este foarte important. Manusile si incaltamitea adecvata, imbracaminte prin care nu trece vantul si praful trebuie sa existe obligatoriu la fiecare cursa cu motociceta. Protejarea capului prin acoperirea lui cu o casca speciala este obligatorie prin lege. Casca trebuie sa aiba masura potrivita si sa fie fixa pe cap dupa inchidere. Castile turtite, deteriorate dupa un accident trebuiesc inlocuite cu altele noi. Incaltamintea recomandata este reprezentata de cizme, cizme din material sintetic sau din piele, destul de inalte ca sa poata acoperi gleznele si destul de comode ca sa permita manevrarea comenzilor de picior. Prin purtarea parbrizelor de motocicleta ochii sunt protezati de vant, ploaie si obiecte ce zboarea in aer, insa nu in totalitate, deci viziera trebuie purtata pentru a mari protectia ochilor. Viziera trebuie sa asigure o vedere clara pe amandoua partile, sa nu prezinte zgarieturi, sa fie bine prinsa si sa lase dupa caz loc de ochelarii de vedere sau de soare.

Atunci cand esti calare pe motocicleta, sa fii vazut de restul participantilor la trafic inseamna sa faci diferenta intre a muri si a trai. Un motociclist este indicat sa fie imbracat in culori vii, cum ar fi rosu, galben sau portocaliu, culorile fluorescente fiind perfecte. In cazul in care hainele au culori inchise se pioate lipi banda fluorescenta pe casca si pe geaca.

Cauciucurile trebuie sa fie bine umflate, folosirea unui indicator de presiune pentru a verifica pneurile de fiecare data cand vei iesi cu motocicleta fiind o solutie foarte buna. Claxonul trebuie sa functioneze, el putand sa salveze viata conducatorului de motocicleta.

Cablurile nu trebuie sa fie incalcite sau uzate, sa fie foarte bine unse, cele ce nu sunt regulamentare fiind inlocuite. Cablul de ambreiaj trebuie verificat daca este reglat corect, iar cablul de acceleratie trebuie sa se intoarca singur in pozitia de repaus atunci cand i se da drumul. Franele trebuiesc actionate pe rand, atat cele din fata cat si cele din spate, pentru a verifica buna lor functionare. Luminile trebuie sa nu fie defecte, iar oglinzile curate. O oglinda trebuie sa permita vizibilitatea a ½ banda in spate, precum si o portiune cat mai mare din banda alaturata. Nivelele de apa, ulei si combustibil trebuiesc de asemenea verificate, precum si daca exista posibile scurgeri ale acestor lichide.

Inainte de a porni motocicleta se verifica daca roata din fata nu este blocata, benzina daca este pornita, motorul daca s-a incalzit si daca nu scoate zgomote ce nu sunt normale si se regleaza oglinzile retrovizoare.

Pentru pornirea in rampa se tine motocicleta pe loc cu ajutorul franei din fata, se porneste motorul si se cupleaza prima trapta de viteza. Se accelereaza cu mana dreapta in timp ce se tine motocicleta cu ajutorul franei de picior, urmeaza putina accelerare pentru a prinde putere, se debreiaza foarte usor in timp ce se lasa frana din spate si se accelereaza. Motorul va porni in timp ce se lasa frana de picior si ambreiajul tine motocicleta.

Odata devenit un motociclist cu o oarecare experienta, nu uitati cand sunteti in trafic sa va ganditi ca ceilalti participanti pot face greseli. Un alt sfat este sa fiti mereu in alerta daca sunteti nevioit sa lasati motocicleta jos, la pamant. Daca nu puteti preveni aceasta situatie, alegeti locul unde veti lasa motocicleta nu lasati traficul sau chiar propriul vostru motor sa faca aceasta alegere.

 
 

Scoala de soferi MotoExpert Brasov - garantia unei pregatiri temeinice in vederea obtinerii permisului de conducere !

INSCRIE-TE ACUM !

FORMULAR DE INSCRIERE ONLINE!
 

⏰   Program secretariat:

  • Luni: 08:00-18:00
  • Marti: 08:00-18:00
  • Miercuri: 08:00-18:00
  • Joi: 08:00-18:00
  • Vineri: 08:00-16:00
  • Sâmbata: Închis
  • Duminica: Închis

Scoala soferi Brasov MotoExpert
Calea Fagarasului nr. 29 Complexul comercial Come&Go, etajul 1 spatiul E8, Terminal R.A.T. Bartolomeu, liniile: 5, 23 Brasov, Romania 500053
Phone: 0774-076-423