0774.07.64.23
  contact@scoalasoferi-brasov.ro

Scoala moto MotoExpert – inceputul carieri tale de motociclist

cursant la categoria A

Poate unii doresc sa fie doar fani ai curselor moto, altii insa poate isi doresc sa piloteze o motocicleta. Sa fii pilot, sa conduci o motocicleta si nu este chiar atat de complicat decat pare. In primul rand pilotajul motocicletelor este mai putin costisitor decat automobilismul, insa este necesar mult mai mult antrenament si si este nevoie de abilitati de pilotaj mult mai bune.

Scoala MotoExpert este o scoala cu road racing de calitate. Aici esti invatat atat sa pilotezi cat si sa fii un pilot mai bun. Sunt multe articole online care spun ca pilotatul unei motociclete este foarte periculos. Este, intr-adevar, mult mai periculos decat activitati ca cititul si cusutul, dar mai putin periculos decat nenumeroase alte activitati. Unii piloti se simt in siguranta mai mare pe pista decat pe sosea. Pe o pista pericolul ce il reprezinta soferul ce intoarce stanga este eliminat, toata lumea are aproximativ aceeasi viteza si acelasi sens de deplasare. Daca conduci pe o pista in care sunt numai motociclisti, pericolul ce este reprezentat de camioane si de autoturisme este de altfel, eliminat complet. Acest lucru va fi sesizat si apreciat la adevarata lui valoare de catre orice pilot, condusul facandu-se intr-o mult mai mare siguranta.

O cursa facuta pe o motocicleta reprezinta atat un efort fizic cat si unul psihic. Fizic, trebuie sa sa poti manevra vehicolul intr-o curba stransa la dreapta sau la stanga, ia psihic pozitia motocicletei trebuie manevrata prin corelatii mentale rapide.

In ceea ce priveste alegerea motocicletei, in cazul unui incepator, nu este recomandata o motocicleta cu capacitate si putere mare pentru ca va fi foarte greu sa o poata controla. Daca la 16 ani reusesti sa ai  permis pentru categoria A1, iti poti indrepta atentia spre 125 cc. Tinerii isi doresc motociclete aspectuase, purternice, insa se pot gasi si motociclete pentru incepatori pe gustul fiecaruia. O motocicleta de capacitate mai mica este recomandata si pentru persoanele cu o varsta mai inaintata in cazul in care sunt incepatori in pmotociclism, iar acest aspect este valabil chiar si in cazul in care  aceste persoane pot lua permis pentru categoria A. Motocicleta nu trebuie achizitionata nici dupa renumele ei si nici dupa design. Odata cumparata motocicleta, nu trebuie uitat echipamentul specific. Manusile, casca, ghetele, costumul nu pot lipsi unui pilot de motocicleta. Echipamentul purtat poate insemna salvarea vietii in multe cazuri.

Pentru a putea pilota o motocicleta este nevoie de un permis moto.  In acest sens scoala MotoExpert asigura in conditii optime atat pregatire teoretica, cat si  practica. Profesori de legislatie rutiera cu experienta in domeniu, foarte bine pregatiti, se asigura ca fiecare aspirant la permisul moto, indferent de categorie, cunoaste teoretic legislatia necesara. Instructorul cu un inalt grad de profesionalism, inarmat cu rabdare, ajuta cursantii sa deprinda intr-un timp cat mai scurt si cat mai temeinic cu putinta toate abilitatile necesare pentru participare in siguranta la traficul rutier.  In scoala moto MotoExpert fiecare participant are parte de eperiente placute, unice, in ceea ce priveste formarea ca pilot moto. Toate dotarile tehnice in scoala moto MotoExpert sunt de altfel de exceptie, iar parcul moto este foarte competitiv. Profesorii si instructorii au ca scop final pregatirea temeinica din punct de vedere teoretic si practica pentru fiecare cursant moto in parte.

Pentru examenul teoretic la scoala MotoExpert se face programare la sediul scolii, unde veti primi si codul de bare ce va fi folosit la examenul pe calculator in sala de examinare. Testul teoretic este alcatuit din trei intrebari ce reprezinta testul de acomodare si din testul propriu-zis. Raspunsurile la cele trei intrebari ce reprezinta testul de acomodare nu sunt obligatorii. Testul propriu-zis este testul in urma caruia cursantul va obtine permisul moto si este alcatuit din intrebari specifice fiecarei categorii moto.

instructor categoria A

Testul este un test grila, cu trei variante de raspunsuri, candidatul la permis trebuind sa bifeze varianta corecta. Daca exista 17 raspunsuri corecte la cele douazeci de intrebari candidatul este admis la proba teoretica, urmand sa se prezinte la proba practica.

Examenul practic necesita concentrare, nefiind un examen foarte greu de trecut. In urma unei programari facute  dupa admiterea la proba teoretica, cadidatii se vor prezenta la ora si la data indicate de catre ofiterul supraveghetor cu actul de identitate si cu dosarul de scolarizare pe care il elibereaza scoala moto. Proba practica se poate reprogama, fiind valabila proba teoretica data initial in acest caz. Proba practica poate avea loc in poligon sau pe traseu.

Pilotand o motocicleta, acceleratiile pot fi facute mult mai rapid decat cu autoturismul, datorita puterii mari si greutatii mici a motorului. Un motociclist trebuie sa fie atent la viraje, deoarece exista riscul de a pierde controlul vehiculului. Pentru schimbarea directiei la o viteza mica(15-20 km/h) este suficient sa se indrepte ghidonul in directia dorita.  Cand exista o viteza ce depaseste 20 km./h, trebuie sa se obtina si o inclinare in directia curbei. De retinut este faptul ca daca daca se roteste ghidonul spre parte stanga, schimbarea directiei de mers si inclinarea vor fi pe partea dreapta, si invers. Distanta pe care se opreste o motocicleta in linie dreapta este cu mult mai buna decat a unui autoturism, obtinerea acestei distante scurte de franare presupunand indemanare mare sau existenta unui sistem automat. Daca oprirea nu se face din mers in linie dreapta, motocicletele au dezavantaj in comparatie cu automobilele. Blocajul rotilor in timpul franarii inseamna pierderea controlului asupra directiei si in cazul motocicletelor si in cazul autoturismelor, insa la motociclete acest proces duce si la pierderea pozitiei pe verticala. Ca o masura la pierderea pozitiei pe verticala in cazul blocarii rotilor in timpul franarii, in ultimii ani, motocicletele au atasate sisteme de prevenire a acestui lucru.

Motociclistii sunt niste participanti la trafic , la fel oricare altcineva. Doritori de adrenalina, imbatati de viteza si de zgomot de motoare. Motociclismul este pentru unii un fel de a-si trai viata, un mod de a avea mai multa libertate si de a nu sta inchis intr-o carcasa de masina.

Publicat în categoria Blog pe de .