0774.07.64.23
  contact@scoalasoferi-brasov.ro

Blog

De ca sa aleg scoala de soferi MotoExpert din Brasov ?

Scoala soferi MotoExpertParticiparea la examenul de conducere este privit de catre multi tineri ca un test al maturitatii, si acest lucru nu este departe de adevar tinand cont de faptul ca sunt destul de multi tinerii care dau acest examen chiar la implinirea varstei de 18 ani. De fapt, pentru pregatirea pentru examenul de conducere trebuie sa petreci foarte multe ore invatand si sa rasfoiesti de repetate ori codul rutier, care are un limbaj specific, iar toate aceste sunt un efort destul de mare. Volumul mare de informatii ce trebuiesc asimilate coplesesc pe multi dintre cursanti, aceasta fiind si cauza din care unii dintre ei nu sunt admisi. Cu toate acestea, rata de promovabilitate la MotoExpert este foarte mare. Nu se poate spune ca unii sunt mult mai inteligenti decat altii, ci ca cei ce promoveaza la examenul moto se implica mai mult.

MotoExpert recomanda cativa pasi, care indepliniti corect, duc la promovarea examenului moto. Scoala MotoExpert este o scoala de soferi autorizata, a carei servicii sunt oferite in conformitate cu standardele europene, o scoala cu preturi accesibile. Urmand cursurile la aceasta scoala vei fi la finalul lor 100% pregatit atat la partea teoretica cat si la partea practica. Daca vei urma intocmai sfaturile, luarea permisului iti este asigurata.  Experienta cumulata in foarte multi ani si absolvirea de foarte multe generatii ne recomanda. Scoala MotoExpert pune la dispozitia intregilor cursanti sai o baza materiala de foarte buna calitate.  Daca doresti sa fii un profesionist in ceea ce priveste condusul moto, atunci scoala MotoExpert este alegerea cea mai buna.

Asa cum scriam si mai sus, scoala MotoExpert are cativa pasi care duc la obtinerea sigura a permisului de conducere, pasi pe care doreste sa-i impartaseasca.

Trebuie invatate bine toate regulile importante si apoi ascultate cu atentie toate explicatiile instructorului moto despre circulatia pe drumurile publice si despre cum se maneveaza motocicleta.

Ori de cate ori este nevoie trebuie a rugati instructorul moto personal sa va explice lucrurile care nu va sunt clare. Nu este nimic rusinos in a intreba chiar si de mai multe ori un lucru si de a va nota, de asemenea, raspunsurile. Calitatea unui instructor moto este rabdarea si, de asemenea, sunt interesati de promovarea examenului moto a cursantilor, astfel ca va vor da explicatii atunci cand este necesar. In cazul in care aveti manevre ce nu va ies corect, de asemenea, trebuie intrebat instructorul  ce greseli faceti si cum se pot acestea indrepta. Poate orgoliul nu va lasa sa recunoasteti ca nu stiti, ca nu va pricepeti, insa in aceasta situatie, trebuie sa uitati de orgoliu pentru a putea promova examenul si lua permisul.

Faceti tot posibilul pentru a avea progrese de la o sedinta la alta, atat la partea teoretica, cat si la partea practica. In cazul in care la sedinta de conducere nu va iese o anumita manevra, nu omiteti urmatoarea data acea manevra, ci chiar pe ea faceti-o, pentru a va putea crea reflexe.  Oricum de acea manevra nu veti scapa la examenul practic moto final.

Pareri despre scoala moto pe care o urmati si despre proba de traseu nu trebuiesc luate in consideratie. Marea parte a celor care au cazut examenul prefera sa nu recunoasca ca nu au invatat cat trebuie si invinovatesc scoala, instructorii, sistemul sau orice altceva. Acest tip de oameni isi vor spune propriile pareri, pareri ce sunt departe de realitate despre examenul pe care l-au dat. De asemenea, nu va descurajati ascultand spusele celor ce pentru a se lauda afirma ca au invatat codul rutier in 4 zile. Trebuie sa retineti ca examenul auto este doar o competetia cu tine insuti. Nu concurezi cu nimeni, nu trebuie sa dovedeste cuiva ceva. Esti doar tu cu tine, si incerci sa iei permisul de conducere.

Discretia in cazul obtinerii permisului moto vine in ajutorul dumneavoastra. Nu anuntati toti cunoscutii ca sunteti inscrisi la scoala moto, ca invatati pentru permisul auto. In acest fel evitati tot felul de explicatii ce vi se cer despre motivul pentru care ati cazut examenul. Dupa ce va luati permisul este suficient sa vorbiti despre acest lucru.

MotoExpert scoala autoFaceti tot efotul sa ramaneti calm pe tot parcursul cursurilor, indiferent de natura progreselor facute. Astfel va puteti concentra pe invatarea cunostintelor necesare si pe marirea imbunatatirii controlului vehicolului. Starea de nervozitate provine din lipsa de control asupra acumularii unui volum mare de informatii din codul rutier. Incercati totusi sa fiti calmi pentru ca o stare de nervozitate reduce capacitatea de concentrare si de progres.

Vorbiti cu instructorul moto al dumneavoastra si rugati-l sa stabileasca orele de conducere si seara,  si pe diverse categorii de trasee, pentru a va dezvolta abilitati de conducere pe cat mai multe conditii de drum. Acest lucru va va ajuta in conditiile in care examenul practic se va desfasura in conditii atmosferice diferite fata de cele in care sunteti invatat.

In poligoanele libere, incercati sa conduceti si fara instructor.  Condusul pe drumurile publice este interzis fara instructor pana la luarea permisului.

Odata examenul luat, nu uita in prima ta cursa de echipamentul de protectie. Purtarea castii reduce cu 29% sansele accidentului prin fatalitate. O casca de calitate reduce riscul de a avea leziuni la cap in cazuri de accidentare usoara, tipul accidentare cel mai des intalnita in cazul conducerii motocicletei.

Publicat în categoria Blog pe de .

Scoala moto MotoExpert – inceputul carieri tale de motociclist

cursant la categoria A

Poate unii doresc sa fie doar fani ai curselor moto, altii insa poate isi doresc sa piloteze o motocicleta. Sa fii pilot, sa conduci o motocicleta si nu este chiar atat de complicat decat pare. In primul rand pilotajul motocicletelor este mai putin costisitor decat automobilismul, insa este necesar mult mai mult antrenament si si este nevoie de abilitati de pilotaj mult mai bune.

Scoala MotoExpert este o scoala cu road racing de calitate. Aici esti invatat atat sa pilotezi cat si sa fii un pilot mai bun. Sunt multe articole online care spun ca pilotatul unei motociclete este foarte periculos. Este, intr-adevar, mult mai periculos decat activitati ca cititul si cusutul, dar mai putin periculos decat nenumeroase alte activitati. Unii piloti se simt in siguranta mai mare pe pista decat pe sosea. Pe o pista pericolul ce il reprezinta soferul ce intoarce stanga este eliminat, toata lumea are aproximativ aceeasi viteza si acelasi sens de deplasare. Daca conduci pe o pista in care sunt numai motociclisti, pericolul ce este reprezentat de camioane si de autoturisme este de altfel, eliminat complet. Acest lucru va fi sesizat si apreciat la adevarata lui valoare de catre orice pilot, condusul facandu-se intr-o mult mai mare siguranta.

O cursa facuta pe o motocicleta reprezinta atat un efort fizic cat si unul psihic. Fizic, trebuie sa sa poti manevra vehicolul intr-o curba stransa la dreapta sau la stanga, ia psihic pozitia motocicletei trebuie manevrata prin corelatii mentale rapide.

In ceea ce priveste alegerea motocicletei, in cazul unui incepator, nu este recomandata o motocicleta cu capacitate si putere mare pentru ca va fi foarte greu sa o poata controla. Daca la 16 ani reusesti sa ai  permis pentru categoria A1, iti poti indrepta atentia spre 125 cc. Tinerii isi doresc motociclete aspectuase, purternice, insa se pot gasi si motociclete pentru incepatori pe gustul fiecaruia. O motocicleta de capacitate mai mica este recomandata si pentru persoanele cu o varsta mai inaintata in cazul in care sunt incepatori in pmotociclism, iar acest aspect este valabil chiar si in cazul in care  aceste persoane pot lua permis pentru categoria A. Motocicleta nu trebuie achizitionata nici dupa renumele ei si nici dupa design. Odata cumparata motocicleta, nu trebuie uitat echipamentul specific. Manusile, casca, ghetele, costumul nu pot lipsi unui pilot de motocicleta. Echipamentul purtat poate insemna salvarea vietii in multe cazuri.

Pentru a putea pilota o motocicleta este nevoie de un permis moto.  In acest sens scoala MotoExpert asigura in conditii optime atat pregatire teoretica, cat si  practica. Profesori de legislatie rutiera cu experienta in domeniu, foarte bine pregatiti, se asigura ca fiecare aspirant la permisul moto, indferent de categorie, cunoaste teoretic legislatia necesara. Instructorul cu un inalt grad de profesionalism, inarmat cu rabdare, ajuta cursantii sa deprinda intr-un timp cat mai scurt si cat mai temeinic cu putinta toate abilitatile necesare pentru participare in siguranta la traficul rutier.  In scoala moto MotoExpert fiecare participant are parte de eperiente placute, unice, in ceea ce priveste formarea ca pilot moto. Toate dotarile tehnice in scoala moto MotoExpert sunt de altfel de exceptie, iar parcul moto este foarte competitiv. Profesorii si instructorii au ca scop final pregatirea temeinica din punct de vedere teoretic si practica pentru fiecare cursant moto in parte.

Pentru examenul teoretic la scoala MotoExpert se face programare la sediul scolii, unde veti primi si codul de bare ce va fi folosit la examenul pe calculator in sala de examinare. Testul teoretic este alcatuit din trei intrebari ce reprezinta testul de acomodare si din testul propriu-zis. Raspunsurile la cele trei intrebari ce reprezinta testul de acomodare nu sunt obligatorii. Testul propriu-zis este testul in urma caruia cursantul va obtine permisul moto si este alcatuit din intrebari specifice fiecarei categorii moto.

instructor categoria A

Testul este un test grila, cu trei variante de raspunsuri, candidatul la permis trebuind sa bifeze varianta corecta. Daca exista 17 raspunsuri corecte la cele douazeci de intrebari candidatul este admis la proba teoretica, urmand sa se prezinte la proba practica.

Examenul practic necesita concentrare, nefiind un examen foarte greu de trecut. In urma unei programari facute  dupa admiterea la proba teoretica, cadidatii se vor prezenta la ora si la data indicate de catre ofiterul supraveghetor cu actul de identitate si cu dosarul de scolarizare pe care il elibereaza scoala moto. Proba practica se poate reprogama, fiind valabila proba teoretica data initial in acest caz. Proba practica poate avea loc in poligon sau pe traseu.

Pilotand o motocicleta, acceleratiile pot fi facute mult mai rapid decat cu autoturismul, datorita puterii mari si greutatii mici a motorului. Un motociclist trebuie sa fie atent la viraje, deoarece exista riscul de a pierde controlul vehiculului. Pentru schimbarea directiei la o viteza mica(15-20 km/h) este suficient sa se indrepte ghidonul in directia dorita.  Cand exista o viteza ce depaseste 20 km./h, trebuie sa se obtina si o inclinare in directia curbei. De retinut este faptul ca daca daca se roteste ghidonul spre parte stanga, schimbarea directiei de mers si inclinarea vor fi pe partea dreapta, si invers. Distanta pe care se opreste o motocicleta in linie dreapta este cu mult mai buna decat a unui autoturism, obtinerea acestei distante scurte de franare presupunand indemanare mare sau existenta unui sistem automat. Daca oprirea nu se face din mers in linie dreapta, motocicletele au dezavantaj in comparatie cu automobilele. Blocajul rotilor in timpul franarii inseamna pierderea controlului asupra directiei si in cazul motocicletelor si in cazul autoturismelor, insa la motociclete acest proces duce si la pierderea pozitiei pe verticala. Ca o masura la pierderea pozitiei pe verticala in cazul blocarii rotilor in timpul franarii, in ultimii ani, motocicletele au atasate sisteme de prevenire a acestui lucru.

Motociclistii sunt niste participanti la trafic , la fel oricare altcineva. Doritori de adrenalina, imbatati de viteza si de zgomot de motoare. Motociclismul este pentru unii un fel de a-si trai viata, un mod de a avea mai multa libertate si de a nu sta inchis intr-o carcasa de masina.

Publicat în categoria Blog pe de .

Cum sa ma pregatesc la plecarea in tura ?

pregatirea moto de drumCine nu iubeste sa iasa cu motocicleta la plimbare? In Romania zilelor noastre insa sa fii motociclist nu este tocmai usor, dar nu este nici imposibil.

Daca vreodata te-ai uitat lung dupa o motocicleta, dupa sunetul ei cand a trecut ca o vijelie pe langa tine luand cu ea privirile fetelor ce te insoteau, privesti total gresit motociclistul. In timp, vei realiza ca potentialul pe care il are o motocicleta este cu totul altul si este mult mai mult decat atat.

In ceea ce priveste achizitionarea unei motociclete, nimeni nu iti poate da un sfat bun pentru ca nimeni nu are de unde sa stie ce anume ti s-ar potrivi cel mai bine. Poate ca la inceput fiind, deja ai o parere despre ce motocicleta ai dori. In urma statisticilor insa, cei mai multi motociclisti schimba schimba categoria dupa ce descopera dezavantajele si avantajele motocicletei pe care o conduc la inceput.

Oricum, atunci cand alegi motocicleta trebuie sa stii ce fel de trasee vei face cu ea. O motocicleta mica s-ar putea sa nu poata sustine viteze mari in cazul in care vrei sa o folosesti pe autostrada, putand deveni in asemenea cazuri instabila. O motocicleta prea mare, poate fi mai greu de controlat insa.  Motocicleta insa sigur trebuie sa aiba marimea potrivita tie.  Motocicleta este masura ta daca atingi pamantul cu un picior atunci cand esti calare pe ea, iar motocicleta se afla in pozitia verticala. Motocicleta de o marime potrivita este usor de parca, impins si ridicat pe  cric. De asemenea ar trebui sa-ti fie foarte usor sa pot ajunge la comenzi, sa o poti impinge impinge si ridica de jos atunci cand este culcata tinand-o de ghidon.

Un motociclist trebuie sa isi cunoasca atat de bine motocicleta  incat sa poata folosi comenzile si intrerupatoarele fara sa isi ia privirea de la directia de mers.

Inainte de fiecare plecare cu motocicleta, trebuie sa te asiguri ca este in stare buna din punct de vedere tehnic. Inainte de a pleca trebuiesc verificate toate comenzile. Asigura-te ca stii la perfectie modul in care se succed treptele de viteza. Franele, acceleratia si ambraeiajul trebuiesc manevrate, de asemenea de cateva ori pentru a va asigura de functionarea lor corecta. Pana te obisnuiesti cu tinuta de drum a motocicletei trebuie sa mergi cu ea cu foarte mare grija. Odata plecat, va trebui sa nu uiti sa incetinesti viteza la fiecare curba si sa iti lasi destula distanta pentru a putea frana. Un sofer de masina are o centura de siguranta care il protejeaza si o cutie de metal care atenueaza impacturile, pe cand tu, ca motociclist, nu ai, deci condu intodteauna cu atentie si grija. Nu conduce in cazul in care ai consumat bauturi alcolice, nu conduce cand esti obosit, evita sa fii deshidratat.

Echipamentul in codnusul pe doua roti este foarte important. Manusile si incaltamitea adecvata, imbracaminte prin care nu trece vantul si  praful trebuie sa existe obligatoriu la fiecare cursa cu motociceta. Protejarea capului prin acoperirea lui cu o casca speciala este obligatorie prin lege. Casca trebuie sa aiba masura potrivita si sa fie fixa pe cap dupa inchidere. Castile turtite, deteriorate dupa un accident trebuiesc inlocuite cu altele noi. Incaltamintea recomandata este reprezentata de cizme, cizme din material sintetic sau din piele, destul de inalte ca sa poata acoperi gleznele si destul de comode ca sa permita manevrarea comenzilor de picior. Prin purtarea parbrizelor de motocicleta ochii sunt protezati de vant, ploaie si obiecte ce zboarea in aer, insa nu in totalitate, deci viziera trebuie purtata pentru a mari protectia ochilor. Viziera trebuie sa asigure o vedere clara pe amandoua partile, sa nu prezinte zgarieturi, sa fie bine prinsa si sa lase dupa caz loc de ochelarii de vedere sau de soare.

motocicleta pe traseuAtunci cand esti calare pe motocicleta, sa fii vazut de restul participantilor la trafic inseamna sa faci diferenta intre a muri si a trai. Un motociclist este indicat sa fie imbracat in culori vii, cum ar fi rosu, galben sau portocaliu, culorile fluorescente fiind perfecte. In cazul in care hainele au culori inchise se pioate lipi banda fluorescenta pe casca si pe geaca.

Cauciucurile trebuie sa fie bine umflate, folosirea unui indicator de presiune pentru a verifica pneurile de fiecare data cand vei iesi cu motocicleta fiind o solutie foarte buna. Claxonul trebuie sa functioneze, el putand sa salveze viata conducatorului  de motocicleta.

Cablurile nu trebuie sa fie incalcite sau uzate, sa fie foarte bine unse, cele ce nu sunt regulamentare fiind inlocuite. Cablul de ambreiaj trebuie verificat daca este reglat corect,  iar cablul de acceleratie trebuie sa se intoarca singur in pozitia de repaus atunci cand i se da drumul. Franele trebuiesc actionate pe rand, atat cele din fata cat si cele din spate, pentru a verifica buna lor functionare. Luminile trebuie sa nu fie defecte, iar oglinzile curate. O oglinda trebuie sa permita vizibilitatea a ½ banda in spate, precum si o portiune cat mai mare din banda alaturata. Nivelele de apa, ulei si combustibil trebuiesc de asemenea verificate, precum si daca exista posibile scurgeri ale acestor lichide.

Inainte de a porni motocicleta se verifica daca roata din fata nu este blocata, benzina daca este pornita, motorul daca s-a incalzit si daca nu scoate zgomote ce nu sunt normale si se regleaza oglinzile retrovizoare.

Pentru pornirea in rampa se tine motocicleta pe loc cu ajutorul franei din fata, se porneste motorul si se cupleaza prima trapta de viteza. Se accelereaza cu mana dreapta in timp ce se tine motocicleta cu ajutorul franei de picior, urmeaza putina accelerare pentru a prinde putere, se debreiaza foarte usor in timp ce se lasa frana din spate si se accelereaza. Motorul va porni in timp ce se lasa frana de picior si ambreiajul tine motocicleta.

Odata devenit un motociclist cu o oarecare experienta, nu uitati cand sunteti in trafic sa va ganditi ca ceilalti participanti pot face greseli. Un alt sfat este sa fiti mereu in alerta daca sunteti nevioit sa lasati motocicleta jos, la pamant. Daca nu puteti preveni aceasta situatie, alegeti locul unde veti lasa motocicleta  nu lasati traficul sau chiar propriul vostru motor sa faca aceasta alegere.

Publicat în categoria Blog pe de .

Plan de invatamant scoala de soferi

CONFORM ORDINULUI DE MINISTRU AL TRANSPORTURILOR nr.37/2016

MotoExpert va prezinta planul de invatamant la toate categoriile auto si moto. Planul cuprinde durata minima de scolarizare in saptamani, numarul de ore teoretice si practice, precum si numarul minim de kilometri parcursi la fiecare categorie.

Nota: pentru dispozitive mobile glisati tabelul stanga-dreapta !

CategoriA DURATA MINIMA PREGATIRE PREGATIRE TEORETICA PREGATIRE  PRACTICA Killometri parcursi
AM 2 saptamani 24  ore 8  ore  8  km
A1  (a) 3 saptamani 12  ore 20  ore  40  km
A1  (b) 3 saptamani 24  ore 10  ore  20  km
A1  (c) 4 saptamani 24  ore 26  ore  60  km
A2  (d) 3 saptamani 12  ore 20  ore  40  km
A2  (e) 3 saptamani 24  ore 10 ore  20  KM
A2  (f) 4 saptamani 24  ore 26  ore  60  km
A (g) 3 saptamani 12  ore 20  ore  40  km
A (h) 3 saptamani 24  ore 10  ore  20  km
A (i) 4 saptamani 24  ore 26  ore  60  km
B1 4 saptamani 24  ore 30  ore  300  km
B 4 saptamani 24  ore 30 ore  300  km
C1 (j) 6 saptamani 60  ore 30  ore  200  km
C (j) 7 saptamani 60  ore 40  ore  250  km
C (k) 6 saptamani 50  ore 36  ore  250  km
C (l) 5 saptamani 50  ore 30  ore  200  km
D1 (k) 7 saptamani 72  ore 40  ore  250  km
D (k) 8 saptamani 72  ore 50  ore  350  km
D (m) 5 saptamani 46  ore 25  ore  200 km
D (n) 4 saptamani 46  ore 20  ore  150  km
BE 1 saptamani 10  ore 10  ore  100  km
C1E 1 saptamani 10  ore 10  ore  100  km
CE 2 saptamani 10  ore 10  ore  100  km
D1E 1 saptamani 10  ore 6  ore  60  km
DE 2 saptamani 10  ore 6  ore  60  km
Tr 6 saptamani 54  ore 36  ore  250  km
Tb 11 saptamani 122  ore 60  ore  600  km
Tv 11 saptamani 122  ore 60  ore  600  km

Legenda:

a) Posesor de permis de conducere categoria AM cu o vechime pana la 2 ani;

b) Posesor de permis de conducere categoria AM cu o vechime minima de 2 ani;

c) Fara permis de conducere sau posesor de permis de conducere alte categorii in afara de AM;

d) Posesor de permis de conducere pentru categoria A1 cu o vechime de pana la 2 ani:

e) Posesor de permis de conducere pentru categoria A1 cu vechime minima de 2 ani;

f) Fara permis de conducere sau posesor de permis de conducere alte categorii in afara de AM si A1;

g) Posesor de permis de conducere categoria A2 cu o vechime de pana la 2 ani;

h) Posesor de permis de conducere categoria A2 cu o vechime minima de 2 ani;

i) Fara permis de conducere sau posesor de permis de conducere alte categorii in afara de AM, A1 si A2;

j) Efectueaza pregatirea concomitent cu cea necesara obtinerii permisului de conducere categoria B;

k) Posesor de permis de conducere categoria B cu o vechime de pana la 1 an;

l) Posesor de permis de conducere categoria B cu o vechime minima de 1 an;

m) Posesor permis de conducere categoriile C si /sau D1 cu o vechime de pana la 1 an;

n) Posesor permis de conducere categoriile C si/sau D1 cu o vechime minima de 1 an;

Publicat în categoria Blog pe de .